DE JUNGLE VAN COLOMBIA! - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu DE JUNGLE VAN COLOMBIA! - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu

DE JUNGLE VAN COLOMBIA!

Door: Sjuul Stappers

Blijf op de hoogte en volg Sjuul

20 Augustus 2015 | Colombia, Santa Marta

DE JUNGLE VAN COLOMBIA!

Dag 16 en 17

De afgelopen 2 nachten heb ik geslapen in hangmatten in het nationaal park Tayrona aan de Caribische Zee! Het was een leuk avontuur en ik heb iedere dag een super zware klim/wandeling gedaan. Het waren echt steile beklimmingen. Slapen in de natuur op een hangmat! De geluiden uit het park zorgen er wel voor dat je niet in slaap valt en blijft....luisteren!

De hitte was extreem...de zon brandde goed en lucht was heel vochtig...maar nu is het achter de rug en denk ik er met een goed gevoel aan terug!

Dag 16
We zijn vanuit Medellin met het vliegtuig naar santa Marta gevlogen. Gelukkig had ik een plaats aan het raam en kon genieten van het Colombiaanse landschap. Vanuit Santa Marta was het nog 1,5 uur rijden naar het Nationaal park Tayrona. Daar moesten we eerst een uur lopen naar de camping in het nationaal park. Het was een zware tocht omdat de temperatuur echt zeer warm was en ook nog een zeer vochtig. Iedereen kwam kapot aan. Bij de camping kregen we de hangmat toegewezen en ben ik naar het strand gegaan. Slapen ging lastig…de nacht is dus niet zo snel voorbij gegaan.

Dag 17
De dag met de zwaarste klim van deze reis. Een klim zonder rustpauzes. 2 uur lang klimmen. De handen moesten gebruikt worden omdat bepaalde rotsen echt groot waren. Zelfs dan was het zwaar. Eenmaal op de top. Was het TOP! Je wist waarvoor je het had gedaan. Op de terugweg richting zee ging ik steeds sneller. Bij de zee was een camping en hadden ze water. Ik had deze reis nog niet zo’n dorst gehad! Het was een ware uitputtingsslag. Maar wel een MOOIE dag! Die avond heerlijk gegeten en wederom in de hangmat gaan slapen.

Het was maar een korte nacht. Om 5.30 uur moesten we weer opstaan om een uurtje te lopen (uit het park) en weer de bus in te gaan.